Peter Pan Ölmeli

12 Eylül 2014 Cuma

| | |









           Okuma grupları ile okumak çok ama çok keyifli. Aynı kitabı hiç tanımadığınız yüzlerce kişi ile birlikte okuyor, okumalarınızı fotoğraflarla renklendiriyor ve belirlenen günde kitabın sizdeki izlerini okuma grubundaki diğer arkadaşlarınızla paylaşıyorsunuz. Benim takip ettiğim birkaç okuma grubumdan biri de Kitap Ağacı .Eylül ayı için seçilen Peter Pan Ölmeli'yi yanlış bilmiyorsam 234  kişi okuduk.
       

          Kitabımızın yazarı Jhon Verdon. Daha önce Aklından Bir Sayı Tut'u okumuştum. Bu yazarın ilk kitabı idi. Peter Pan Ölmeli de son kitabı. Arada Gözlerini Sımsıkı Tut ve Şeytanı Uyandırma'yı yazdı Jhon Verdon ama ben onları okumadım. Aslında bu kitabı okuduktan sonra da kesin kararımı verdim. Ben polisiye sevmiyorum. Evet çok keyifli , heyecanlı ve merak uyandırıcı. Konuya girdikten sonra sonucu öğrenmeden bırakamıyorsunuz elinizden. Hele Jhon Verdon gibi bir yazarın elinden çıkmışsa tadından yenmiyor. Ama ben okuduğum kitap bana birşeyler öğretsin, bilmediğim kültürleri tanıyayım, arka fonda anlatılan dönemin siyasal olayları anlatılsın, halkların yaşadıkları kaleme alınsın istiyorum galiba. E hal böyle olunca da polisiyenin en afilisi, en zekice yazılmışı bile doyurmuyor beni. Bu benim nacizhane şahsi fikrim elbette.

         Gelelim Peter Pan Ölmeli 'ye ... Kitap polisiye olduğu için ve tabi ki çözülmesi gereken bir cinayet olduğu için çok fazla birşey söylemeyeceğim size. Ağzımdan birşey kaçırıp ta okuma zevkinizi hiç etmek istemem. Kitabın konusu özetle şu ; Diğer Jhon Verdon kitaplarında olduğu gibi ana kahramanımız Süper Dedektif Dave Gurney. Karısı ile birlikte doğal yaşamla iç içe bir hayat sürme planları yapan ve şehir dışında bir evde yaşamaya başlayan  dedektifimiz, bir gün bir arkadaşından yardım çağrısı alır. Çok zengin bir adam öldürülmüş ve cinayet zanlısı olarak karısı tutuklanıp cezaevine konmuştur. Gurney'den yardım isteyen sürgün dedektif Hardwick ömür boyu hapse mahkum edilen dul eşin masum olduğuna ve cinayet soruşturmasında bir çok hatanın yapıldığına inanmaktadır. Arkadaşından yardım ister ve olaylar Gurney'in hiç kimsenin dikkatini çekmeyen ayrıntıları fark etmesi ile okuyucu açısından keyifli hale gelmeye başlar. Buradan sonrası elinizden bırakamayacağınız kadar ilginç , merak uyandırıcı ve sürprizlerle dolu... Peter Pan ile tanışmak için bu dahice yolculuğa çıkmalı ve bu kitabı okumalısınız.

       Benim açımdan bir diğer olumsuz notu da eklemeden edemeyeceğim. Zaman zaman öyle gereksiz diyaloglar var ki. Şimdi bunların konu ile ne alakası var demeden edemedim doğrusu. İşte böyle. Sonuç itibari ile her kitap kendi okuyucu kitlesi için özel ve güzeldir. Polisiye seviyorum diyorsanız kaçırmayın derim. Şimdiden keyifli okumalar.
                                     Yazarımız hakkında daha fazla şey bilmek isteyenlere...
 
 
 
Bunlar da yazarımızın diğer kitapları :
 
 
   Aklından Bir Sayı Tut                                                    
 
                                                                                                                                                 Gözlerini Sımsıkı Kapat                  
 
                                                         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder