Araf'ta Bir Çocuk...

26 Temmuz 2014 Cumartesi

| | |



            Araf'ta Bir Çocuk... 8 minik öyküden oluşmuş. Adını ilk öyküden alan kitap 1978 yılında yazılmış ve öyküler 1971 yılındaki darbeden sonraya yoğunlaşmış.  

Kitaptaki öyküler:
  • Araf'ta Bir Çocuk
  • Bütün Kuşların Uykusu
  • Dokuma İşçisi ile Şair
  • Bir Arpa Boyu
  • Seçenek
  • Görüş
  • Üniforma
  • Sıkıntılı Günler


           Yazarımız Zülfü Livaneli öykü değil hikaye denmesini tercih ediyor. Öykünün öykünmekten geldiğini ve yeterince sıcak olmadığını söylüyor. Hikayenin ise " Dinle neyden kim hikayet etmede " dizelerinde olduğu gibi şiirsel ve köklü olduğunu düşünüyor.

         Hikayelerde çoğu kez kaçan insanlar , siyasi mülteciler aileleri ve diğer insanlarla yaşadıkları anlatılmış. Ben en çok hangisini sevdim hikayelerin derseniz sanırım buna verilecek net bi cevabım yok. Yazarın kısa hikayelerden oluşmuş tek kitabı. Zülfü Livaneli'nin birkaç kitabını daha okumuştum. Bu kitap diğerlerinin verdiği keyfi vermedi açıkçası. Mesela bi Leyla'nın Evi gibi etkilemedi beni.

          Okuduğum diğer kitapları Mutluluk, Serenad, Kardeşim'in Hikayesi, Son Ada ...




         Minik bi dip not : Araf'ta Bir Çocuk İsveç ve Alman televizyonlarında beyaz perdeye de aktarılmış.

        Bu blogu yazmamın başlıca sebebi okuduklarımı arkadaşlarımla paylaşmak ve onların okumalarına vesile olmak , o nedenle kitapla ilgili samimi fikrimi söylemek zorundayım. Özellikle Zülfü Livaneli hayranı iseniz mutlaka okuyun derim ama ben çok sevmediğimi de eklemeden edemeyeceğim.






2 yorum:

Unknown dedi ki...

Önemli olan duygu ve düşüncenin ifadesi... begendiklerinizi yazdığınız gibi sizi etkilemeyenleri de gönül rahatlığıyla yazabilmek... teşekkürlerr

Kitapkurduikizannesi dedi ki...

Aslında benim beğenmediğim bir kitabı beğenen birçok insan olabilir. Tıpkı beğendiklerimi beğenmeyenlerin olduğu gibi ... Ben samimi olarak okuduklarımla ilgili fikirlerimi paylaşıyorum sadece. Vakit ayırdığınız için ben teşekkür ederim Gülümser Hanım :)

Yorum Gönder