Tutsak Güneş

8 Ocak 2017 Pazar

| | |









          Biz Ayşe Kulin severler olarak son zamanlarda pek dertliyiz. Gizli Anların Yolcusu'ndan beri eski Ayşe Kulin kitaplarının tadını alamaz ve bunu çok özler olduk. Eksiksiz bir Ayşe Kulin koleksiyonuna sahip olmakla övünen, duvar yazısı yazsa okurum diyen ben, yine Tutsak Güneş'i çıkar çıkmaz aldım elbette ama itiraf ediyorum ki korkarak. Çünkü Bora'nın Kitabı, Handan derken her kitapta "Yok artık bu son, bir daha okumam." dedim kendi kendime. Sosyal medyanın okuduklarımızı paylaşalım konulu platformlarında da benim gibi düşünen insanların yazdığı yorumları okuyunca,  önce sevindim bir ben değilmişim böyle düşünen diye, sonra üzüldüm tespitim maalesef doğru olduğu için. Yani diyeceğim şu ki çıktıktan uzun zaman sonra, hatta bunun üzerine yeni bir Kulin kitabı daha çıkmışken elim gitti Tutsak Güneş'i okumaya. Merak uyandıran, elinizden bırakamayacağınız kadar sürükleyici bir konusu, ilgi çekici karakterleri ve başarılı bir kurgusu olduğu kesin, ancak bana sanki birisi yazmış da Ayşe Kulin adı altında basılmış gibi geldi yine, yeniden. 





          Bir süredir hissiyatım bu yönde. Bunun da sebebi Gizli Anların Yolcusu  ile birlikte  bir anda değişen konu seçimleri, dildeki yavanlaşma olmalı sanırım. Böyle usta bir kalemi eleştirmek haddime değil belki ama bizi öyle güzelliklere alıştırmıştı ki zamanında, hala kitaplığımdan çıkarıp, sevip, öpüp kokladığım Sevdalinkalar , Adı Aylinler , Vedalar ,Umutlar, Hüzünler , Hayaller ....  Onları özlüyor olmamızı kendisi de anlayışla karşılayacaktır diye düşünüyorum.







             Tutsak Güneş gelecek zamanda kurgulanmış. Hani şu uçan arabaların ,renk değiştiren kıyafetlerin olacağı söylenen zamanlar... Biz 70 kuşağı çocukları izlediğimiz bilim kurgu filmlerinden yola çıkarak 2000'li yılları böyle olur ümidiyle bekledik açıkçası. Ama yıl 2017 olmak üzere neredeyse ve hala 70 'lerden pek de  fazla yol alınmış değil. Neyse işte kitabımız o beklenen gelecekte yaşananları anlatıyor. Aslında başlarda pek keyifli geliyor bu ultra gelişmiş hayat. Ama sonra sonra yasaklar, kısıtlamalar, tamamen kontrol altına alınmış hayatları okudukça teknolojiniz batsın diyesiniz geliyor. Kadınlar sadece doğurdukları oranda değerli mesela, evinizde hatta banyonuzda bile gözetleniyorsunuz. Sarılmak yasak. İşin en kötü kısmı da uzun süre önce Güneş'i kaybetmiş bu zavallı insanlar.Ne olduğu belirsiz bir göz cismi gelmiş oturmuş tepelerine ve Güneş ile aralarına girmiş. Eski güzel günlerini unutsunlar diye günden güne anılarını da yitiriyorlar. Yedikleri içtikleri yapay gıdalarla hafızaları da yavaş yavaş yok ediliyor. 






             Size ipucu vermeden bu kitabı nasıl anlatırım diye düşünüyorum şimdi. Yuna'dan Tumar'dan hatta onların geç yakalanmış lezzetli aşklarından , Regan'dan , Samira'dan , Odelya'dan , Ayserin'den , Dina'dan , Malek'ten ve diğerlerinden uzun uzun bahsedip , yaşadıklarını anlatasım  var aslında ama bunu yapmayacağım. 
           Benim size asıl bahsetmek istediğim kitaptaki bir kitap. Daha önce de beni başka kitaplara götüren kitaplardan bahsetmiştim blog yazılarımda. Bu kitabı da  daha en başlarda adından bahsedilen Damızlık Kızın Öyküsü kitabını merak ederek okudum. Hemen araştırdım ve buldum. Daha doğrusu kitabın kurgu değil gerçek bir kitap olduğunu buldum ama kitabı bulmak ne mümkün. Basımını yapan yayınevi kapanmış, ikinci ellerde de tükenmiş maalesef. Ara ara tam ümidimi kaybetmişken hiç beklemediğim bir yerde buldum kitabı ve bazı şeylere paha biçilmez dedim ve hemen verdim siparişi. Bir kaç gün sonra gelen kargo ile birlikte elimde bir hazine varmış gibi hissetmemin sebebini bu kitabı edinmek isteyip edinemeyenler bilir. Velhasıl şimdi Tutsak Güneş bitmişken ve şükürler olsun ki Damızlık Kızın Öyküsü de kütüphanemde beni bekliyorken çok mutluyum.
         Ben şimdi bir hazine değerindeki kitabımı okumaya gidiyorum.Tutsak Güneş ile ilgili düşüncelerimi yeterince paylaşmadığımın farkındayım ama okurken de zaten bitsin de  Damızlık Kızın Öyküsü'ne başlayayım diye okudum. Her şeye rağmen okurum ben bu kitabı diyorsanız Tutsak Güneş okunası ama bir Ayşe Kulin kitabı değil tabi ki. Bu da son sözüm olsun 😄 Yerinizde olsam Damızlık Kızın Öyküsü yazımı merakla beklerdim.Ben hem kitap hem de hakkında yazacaklarım için şimdiden çok heyecanlıyım çünkü.Yakında görüşmek üzere...


       

0 yorum:

Yorum Gönder